Zonsopgang Bromo

7 augustus 2015 - Kalibaru, Indonesië

Taruno wilde graag dat we om 3 uur vertrokken zodat we vooraan konsen parkeren. We hebben jassen gehuurd en mutsen gekocht vanwege de kou. Daar sta je dan in het pikkedonker tussn allerlei nationaliteit en. Er was een beetje bewolking en we hadden verwacht dat het spektaculairder zou zijn.

Daarna teurg naar de jeep om naar de rand te gaan van de vulkaan. Op een uitegstrekte zandvlakte werd en geparkeerd en je kon te voet of te paard verder tot de trappen. Die moest iedereen zelf lopen,de klim was de moeite waard,voor Stefan was het een beproeving want die voelde zich niet lekker. Dylan heeft nog een foto geschoten met zijn universiteits t-shirt aan.

Om tien uur pas  aan het ontbijt om vervolgens een lange rit naar kalibaru te maken. Via Jember zijn we omgereden naar Kalisat waar Oma ook gewoond heeft. Geen straatnaam en geen huisnummer alleen foto's bij ons. Op de weg van Kalisat naar Kalibaru liet ik Taruno plotsklaps stoppen omdat ik iets herkende achter enen huis.

We zijn niet 100% zeker maar voor het oude huis was een nieuw huis gebouwd en ik mocht van de bewoners achter even kijken. De bouwstijl komt overeen maaar we weten het niet zeker. Hopelijk herkent Oma het wel. Daarna doorgereden naar de luxe kalibaru cottages. Jeannette en Dinand waren net een dag eerder vertrokken en zijn bij het guesthouse geweest waar we in 1988 ook waren. De dochter van de oude eigenaar heeft het inmiddels overgenomen en het uitgebreid naar 2 lokaties.

Morgen wordt het spannend want we gaan de jungle in van Sukemade op zoek naar de schildpadden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl