Ubud en Sanur

3 augustus 2019 - Ubud, Indonesië

De rest van de vakantie was het heerlijk om tripjes te maken op Bali. Dylan en Chantal gingen op pad naar de waterval, zilversmid en houtsnij-atelier. Marion en ik hadden een cookingclass en Stefan en Megan hadden een dagje voor hunzelf.

Arry een van de drie broers van Uma Padi Villa was een prima chauffeur en tevens gids.

20190731_130056

De cookingclass hadden we van de kinderen aangeboden gekregen en was een geweldig succes. Alle gerechtjes moest je zelf maken en uiteraard aan het eind ook opeten. Soto ayam, Sateh ayam, zelfgemaakte pindasaus, boemboe bali kip en eigengemaakte sambal.

IMG_20190730_121350IMG_20190730_105138

Aangekomen in Sanur was het strandleven prima te doen, lekker eten,  waterscooter huren en naar de Rijstvelden,

20190801_12331720190801_123259

Tanah lot en de watertempel om ons een grondig te laten reinigen. Eka was een prima gids voor dit soort tripjes en het was een lange dag, terwijl hij allang bij zijn familie thuis had moeten zijn omdat het een feestdag was.

20190802_133228

Ook nog wezen snorkelen op Lembongan Isle en met een powerboat er naar toe. Beslist de moeite waard voor goede snorkelspots en om een Manta (grote rog) in levende lijve onder je te zien zwemmen.

Een van de laatste dagen kwamen mijn zus en zwager ook nog even buurten. Die begonnen aan hun vakantie vanaf Sanur.

IMG_20190805_155323

Ondertussen was de familie dekker ook in de buurt van Kuta. Dus de een groot deel van de familie zat dicht bij elkaar op Bali. Voor Dylan was de laatste dag helemaal een feest, namelijk golfsurfen op Kuta Beach. Pa kon er natuurlijk weer niets van en Dylan had alleen een plank nodig zonder instructieles en ging als een malle. Was is er mooier om de vakantie af te sluiten met een Bintang op het strand bij een ondergaande zon.

20190807_174751

Als met al een geslaagde vakantie en een bijzondere invulling van het vieren van ons 25-jarig huwelijk.

We hebben er allemaal intens van genoten!

De terugreis naar Amsterdam ging heel voorspoedig en maandag begint het "gewone" leventje weer.

1. Nettie:
    11 augustus 2019
    Wat leuk om dit te lezen en nog wat foto's te zien. En dat het mooi is geweest om dit met gezin te kunnen doen ter gelegenheid van. Iets om lang van te genieten nog.
  2. Hans Maas:
    11 augustus 2019
    Wanneer gaan jullie je eigen kookprogramma beginnen?
    De foto's kun je zo in een kookboek plaatsen, Prachtig!!! 🍱🍜🍷
  3. Jeannette:
    11 augustus 2019
    Leuk verslag, en Hans als ze hun kookkunsten in Nederland proberen, dan bieden wij ons aan als proefpersonen toch?
  4. Hans Maas:
    Ja Jeannette, dat lijkt mij een prima idee 😜