Treinreis Soerabaya

6 augustus 2015 - Soerabaja, Indonesië

We worden al vroeg door Nanung de man van Joan onthaald met een heerlijk ontbijt: stokbrood met gebakken ei. Hij brengt ons naar het station voor de treinrwis naar Soerabaya. Het was in de coupe heel koud omdat de airco maar een stand heeft gelukkig had Taruno ons gewaarschuwd.

Aangekomen in Soerabaya gaan we op zoek naar de Jl. Pregolan Bunder waar de fam haenszgen heeft gewoond. Op een straal van 500 m weten de parkeerwachters niet waar het is. De app van Stefan bracht uitkomst en op het huisnummer 25 staat een kast van een nieuw huis. Dat kon het dus niet zijn, verder gezocht en uiteindelijk bevond het zich achter een hek bewaakt door een hond.

Er was iemand zo vriendelijk om met een stang de hond op afstand te houden zodat ik foto's kon maken. Het huis is in vervallen staat en het interieur is eruit gebroken. Er tegenover staat nu een joekel van een kerk.

In soerabaya nog soto ayam en sateh gegeten die precies zo smaakte als in Almelo. Vervolgens snel doorreizen naar een klein hotel op de berg bizj de Bromo. Een behoorlijke hoogte om er te komen en het lijkt wel of iedereen een toyota Landcruiser rijdt.