Dayak dance

25 juli 2019 - Mancong, Indonesië

In het dorpje dat we bezochten stond een auto met chauffeur klaar om ons te vervoeren naar de traditionele Dayak stam in Borneo. Ook vanwege de waterstand konden we dit dorp (Mancong) niet per boot bereiken. Via de verharde wegen van de boomkap industrie bereikten we in een uur het dorp. De dansgroep stond al te wachten om de familie Sikkelbein uitgebreid welkom te heten.

IMG_20190724_151331

Het dorpshoofd heette ons welkom samen met een soort medicijnman. Marion mocht de officiele opening verrichten door een lint door te knippen. Daarna werd een ieder naar een plaats begeleid waarna de voorstelling begon. Weer waren we de enige touristen en je werd er verlegen van dat zoveel mensen speciaal voor ons kwamen opdraven. Dat ze dat doen voor het tv-programma Erica op reis lijkt me logisch maar voor een familie uit Spankeren?

Uiteraard moest er meegedanst worden en foto's gemaakt worden. Ook was de gids er als de ayam's bij om iedereen te vertellen dat dat we belanda's waren met 2 zonen en een Oma die op Java geboren was.

1. Nancy en Martijn:
    29 juli 2019
    Geweldig, een lint door knippen, alsof ze de koninging was. Het is voor hen waarschijnlijk net zo bijzonder als voor jullie.