Reis naar Krabi

20 augustus 2016 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Lekker uitgeslapen begonnen we aan de reis met de minivan naar Krabi. De chauffeur was een jonge vent die weinig engels sprak en een pietje secuur met zijn auto. Hij had dan ook wel een supermooie bus en was daar heel zuinig op.

Onderweg mochten we even stoppen voor inkopen in de supermarkt en toen ik hem vroeg of hij ook wat drinken wilde bestelde hij een ijskoffie. Buiten scheen de zon volop en het leek wel veertig graden. Inmiddels had een thaise jongen mij in de winkel uitgelegd hoe je zelf koffie moest maken. Broodjes, tosties, hamburgers, alles kun je in de 7-eleven winkels kopen en klaarmaken.

De zegels die je er krijgt zijn eigenlijk niet om te sparen en te plakken maar geven korting op het aankoop bedrag. Buiten gekomen sloeg de chauffeur de ijskoffie in een keer achterover. De pompstations zijn een stuk luxer dan in Indonesie, geen hurktoiletten en prima sanitair.

Hoe meer we naar het zuiden komen hoe meer hoofddoekjes en moskeen we zien. Ik vind het persoonlijk wel prettig regelmatig varkensvlees te kunnen eten in plaats van kip of alleen maar rendang (=rund voor de totto's)

Het Apasari hotel ligt wel in de buurt van krabi maar het plaatsje heet Ao Nang. Straat uit, rechtsaf en nog geen 100 meter verder ligt het strand.

Groetjes, Ferdinand