Dagtour over het meer

18 augustus 2016 - Tambon Khlong Sok, Thailand

In onze reis hadden we deze dagtour al zitten. We werden vrolijk begroet door onze gids Sam. Hij had volgens de jongens een groot Oom Jan gehalte. Een paar fransen en zes Nederlanders begonnen aan de trip in een longtailboat die ook door Sam vakkundig bestuurd werd.

In 1982 heeft men 3 dorpen in de bergen ontruimd en ca 1.000 bewoners gedwongen laten verhuizen. Er is een dam gebouwd om in tijden van droogte voldoende water te hebben en electriciteit op kan wekken. Er is toen een groot stuwmeer ontstaan met een diepte van 100 meter en kilometers groot. Het gebergte er om heen zijn dus eigenlijk de bergtoppen.

We werden rond gevaren langs schitterende rotswanden en mooie vergezichten. De lunch was zoals altijd uitgebreid en deze keer bij een floatel waar ook gezwommen en gekanoed kon worden. Na de lunch een stuk gevaren en aangemeerd om vervolgens een trekkingtocht door de rimboe te maken onder de bezielende leiding van Sam die ook goed met een groot mes overweg kon. Iedereen kreeg een hoedje en indien nodig een bamboe wandelstok.

Aan de andere kant van de berg lagen bamboevlotten waar we mee naar de grot werden gevaren daar kregen we een uitgebreide rondleiding. Wel prettig dat we hoofdlampjes mee kregen. Die kwamen goed van pas. De reis terug was in omgekeerde volgorde, dus weer glibberen en glijden in de jungle. Onderweg nog apen gezien en Dylan, Stefan en Marion hebben nog een vogelspin zien wegkruipen in zijn holletje.

1. Nettie:
    19 augustus 2016
    Dag family.
    Een mooie reis zoals we kunnen lezen en zien op de foto's en zo te zien genieten jullie ervan. Hier in Dieren gaat ook alles goed. Door het mooie weer veel en heerlijk kunnen fietsen langs de Ijssel en door de bossen en gezellig een dagje op stap geweest met Hans.
    Voor ons zit de tijd in jullie huis er bijna weer op want we gaan as maandag terug naar Purmerend. De IJsselfeesten zijn dit weekend dus veel vertier. We genieten enorm van ons vakantieadresje. Dank jullie wel ervoor en lieve groeten van ons.
  2. Marion:
    20 augustus 2016
    Hallo Nettie, fijn dat jullie weer hebben genoten in Dieren en van het mooie weer.Wij zitten nu op ons laatste adres in Krabi. Even weer een minder vochtige omgeving en lekker aan zee. Groetjes van ons allemaal!
  3. B.SIKKELBEIN:
    20 augustus 2016
    Hoi jullie hebben zo te zien wel genoten nog heel veel plezier groetjes Pa en Ma.