Dag 6 & 7 Zaterdag en Zondag

23 april 2017 - Sanur, Indonesië

Gister (zaterdagmiddag) de taxi genomen naar Kuta, Daar hebben we het Hard Rock cafe bezocht en na het shoppingcenter op het strand gezeten. Door een drankje te bestellen kun je daar ook een stoeltje krijgen. Er waren hoge golven dicht bij de kust en zelfs de chinezen waren aan het golfsurfen met instructor.

De zonsondergang viel een beetje tegen maar dat mocht de pret van de plaatselijke bevolking niet drukken. Het was een grote menigte op het strand die gelijk weer ging toen de zon onder was. Misschien gaan we nog een keer voor een surfervaring.

Vandaag (zondag) via internet een privechauffeur gehuurd met dezelfde naam als het vliegveld :Ngurah. Een geweldige relaxte gast die ons zijn eiland liet zien. Eerst naar Tanalot en vervolgens naar een tempel en natuurlijk de rijstvelden. Ook een vlindertuin bezocht met wandelende takken, schorpioenen en grote kevers (beatles).

Het was natuurlijk weer een chauffeur met voorliefde voor rock and roll, blues en Country and Western muziek. De man verfde regelmatig zijn haar en was 2 jaar ouder dan de boss uit Belanda. Nugurah had in Duitsland gewerkt en in zijn leven alle soorten drugs en drank uitgeprobeerd maar dat hoorden we pas aan het einde van de trip (leuke woordspeling)

Als toegift liet hij ons zijn geboortedorp zien en de plek waar zijn familie woont. We hebben kennis gemaakt met zijn vader van in de 80 en hij heeft uitgelegd dat het heel gebruikelijk is dat de familie bij elkaar blijft en dat de kinderen zorgen voor hun ouders.

Al met al een geslaagd weekend.

1. Ben en Guusje:
    23 april 2017
    Welk vlindertje is nu het mooist Stefan?
  2. Hans:
    Wat een leuk verhaal!
    En super die vlinder Stefan!
  3. Hans:
    23 april 2017
    Ik zie nu pas dat er ook nog vlinders op Stefan zijn shirt zitten!
  4. Jeannette:
    23 april 2017
    Kuta was zeker stuk drukker dan Sanur toch? Wij vonden Hard Rock café 's avond erg leuk met live muziek, waarvan de bandleden erg gecharmeerd van Europeanen.
  5. Marion:
    24 april 2017
    Kuta was ontzettend druk en heel toeristisch. Alleen maar discotheken en barren.
    Blij dat we in Sanur zitten.