Railay Beach

22 augustus 2016 - Railay Beach, Thailand

Voor 100 bath per persoon hebben we een kaartje gekocht voor een middagje naar Railay Beach met een longtail boat. Dat is op open zee door de branding best wel een ervaring. Maar de teakhouten boten kunnen tegen een stootje en de automotoren achter op de boot kunnen het ook aan.

Je wordt geheid kleddernat, dus oude kleren of zwemkleren is een must. We varen de baai door om een punt heen en worden gedropped op een plek waar geen strand te bekennen is. Het was vloed en binnen een uurtje zou het strand weer tevoorschijn komen.

Op de wal moesten alle mensen wachten en werden met bewakers over een super de luxe resort geloosd via de korste weg naar de uitgang. Daar moesten we een pad volgen en kwamen we uit aan de west beach. Vervolgens rechtsaf een pad op tussen loslopende apen en half door een grot kwamen we op een strand.

En inderdaad het werd eb en een schitterend zandstrand kwam tevoorschijn. Het resort grensde ook aan het strand en bij de ingangen stonden bewakers. Weer terug bij het hotel kwamen we er via internet achter dat een overnachting daar 530 euro kostte.

Groetjes, Ferdinand