Yogjakarta familiereunie

3 augustus 2015 - Yogyakarta, Indonesië

Na het ontbijt een kort ritje dit keer van 41 km. We komen aan bij het guesthouse Rumah Sawah van Joan en haar man. Zij hebben 24 jaar geleden dit samen opgezet. Joan is op jonge leeftijd naar Nederland verhuisd maar kon daar toch niet aarden, uiteindelijk toch teruggegaan en nu runt ze met haar man een winkeltje met lederwaren en een klein guesthouse met 4 kamers.

De lokatie is schitterend, iets buiten de grote stad met een prachtige tuin en gebouwen opgetrokken in koloniale stijl. 'S middags weer naar yogja gegaan om te lunchen. Komen we daar waarrempel de grote oranje panorama bus tegen van Fox reizen. Uiteraard zonder Jeannette en Dinand want die waren naar een melkfabriek van Campina. Na het eten het zilveratelier bezocht.

'S avonds kon de familie uit Wierden ons eindelijk ontvangen in de lobby van  hun luxe hotel. Gezellig met z'n allen in de drukke winkelstraat geweest. Als ze Dinand vragen waar ie vandaan komt kom dan zegt ie steevast: Aadorp en dan houden ze op want dat kennen ze niet. Stefan heeft een nieuw voetbalshirt gekocht voor weinig en Dylan shirts met het onderwerp fotograaf.

Dit alles is weer mogelijk gemaakt door onze geweldige chauffeur die graag iets extra's doet om zijn gasten naar hun zin te maken. Morgen naar klaten de geboorte plaats van Oma Sikkelbein.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade