Raften op de rivier

26 juli 2015 - Bogor, Indonesië

Met 3 man wezen raften op de rivier, we moesten wel 4 uur heen en 4 uur terug om er vanuit bogor te komen. De locatie was verweg maar het kwam ook omdat het de zondag na het suikerfeest was en de indonesiers zelf nog holiday hadden. De ene helft ging linksaf richting Puncak en de andere helft rechtsaf naar de kust.

Maar het was de moeite waard, Dylan en Stefan in een boot en ik in een andere boot. De waterstand was 30 cm vandaar dat het gewicht verdeeld werd. Taruno onze chauffeur wilde niet mee omdat hij niet kan zwemmen.

Onderweg twee keer mijn stuurman kwijtgeraakt. In totaal 5 km gevaren en aan het eind ieder een jonge kokosnoot met een rietje. De boten werden in een vrachtwagen geladen en wij moesten er bovenop zitten. De begeleider hield zijn helm op, onderweg bleek waarom, vanwege de takkken.

Bij terugkomst kregen we een lunch aangeboden, nassi, tempeh, sop en watermeloen. Een geslaagde mannendag. Voor Marion is ook goed gezorgd maar dat zal ze zelf wel schrijven.

1. Nettie:
    29 juli 2015
    Hallo lieve vrienden,

Wat leuk en fijn om te lezen wat jullie zo doen en meemaken.
    Zitten mooie foto's bij en geeft ons ook een idee wat jullie beleven. Met ons gaat het goed en zijn vandaag naar het openluchtmuseum geweest want de regen was vandaag gelukkig minder. Nog veel plezier en lieve groeten van ons