Green valley

1 augustus 2015 - Pangandaran, Indonesië

Vandaag met de boot naar Green valley geweest. Inmiddels zijn dit polyester boten met bamboedrijvers aan de zijkanten. Toen de boot aan het eind van de route was werd er gevraagd of we nog verder wilden zwemmen, onder begeleiding van een gids. Omdat er veel rotsblokken lagen zijn de mannen verder gegaan.

Met zwemvesten aan zijn we gaan bodyraften. Gesprongen van een hoge rots en geklommen over vele obstakels die je onderweg tegenkwam. Taruno, onze chauffeur, zei nog: hati, hati spaar je krachten voor de lange reis van morgen. Dat hebben we bepaald dus niet gedaan. Het wordt zo wel een hele actieve vakantie.

Gisteravond gegeten in Pangandaran in restaurant Relax van een zwitserse eigenaresse. Drie hollanders aan de bratworst met friet en ik een soort chinese bamie die meer op spagetti leek. Van nederlanders hoorden we dat het restaurant in het hotel tegenviel. Ja als je wienerschnitzel bestelde ! Wij hebben de indonesische gerechten geprobeerd en die waren net zo goed als bij restaurant  de Iep jn Almelo.

1. Hans:
    Hallo Allemaal,
    Dat is weer een avontuurlijk verhaal.
    Als je in Indonesië bent moet je ook geen schnitzel eten lijkt mij?
    Het zal wel het zelfde zijn als in Spanje, broodje van Kootje!
    Echt iets voor die Hollanders.

Voor morgen een fijne reis gewenst, van Pangandaran naar Magelang!

Groetjes,

Hans
  2. Stefan Sikkelbein:
    Hoi Hans,
    Nog even terugkomen op de handschoenen, het was er super lekker koel, maar voor de Indonesische mensen en kinderen is het toch wel koud als er een lekker windje waait. Volgens papa inderdaad hetzelfde als broodje van kootje!

Groetjes uit pangandaran!
  3. Nettie:
    1 augustus 2015
    Hallo family. Heel wat avontuurlijke dan wij die vandaag gefietst hebben langs de IJssel. Blijft leuk jullie Avonturen te lezen. Nog veel plezier en groetjes van ons.
  4. Marion:
    3 augustus 2015
    Fietsen langs de IJssel kan ook heel mooi zijn Nettie. Geniet er maar lekker van! Wij genieten hier ook volop. Was een mooi strand van Pangandaran. Lekker slenteren langs de zee en als echte sterren veel op de foto. Nu weten we hoe een popster zich moet voelen als iedereen je vraagt voor een foto.
    De hotels aan de kust zijn allemaal nieuw of nog in aanbouw. Dit door de verwoestende tsunami van 2006. Indrukwekkend om onderweg langs de kust de verwoeste huizen nog te zien en de kale vlaktes waar eerst de palmbomen stonden.
    Gelukkig is er een hoop weer opgebouwd en hebben we genoten van de stranddag met lekker warm water en mooie zonsondergang!