Elephant Nature Park

15 augustus 2016 - Chiang Mai, Thailand

We hebben duidelijk gekozen voor een olifanten opvangcentrum in plaats van te gaan rijden op gedresseerde olifanten. In dit nature park worden verwaarloosde en mishandelde olifanten opgevangen en verzorgd door een groot aantal vrijwilligers.

De touristen die hier komen worden direct betrokken bij de verzorging. Gelijk bij binnenkomst mochten we ze voeren en daarna werden we rondgeleid door gids Nancy en mochten we dicht bij ze komen.

Elke olifant heeft zijn eigen verzorger, een mahout, die de hele dag bij hen blijft. De uitgebreide lunch was net als bij de dieren vegetarisch maar heel lekker. Naast de olifanten vangen ze ook honden op die slachtoffer zijn geworden van de overstroming. De honden met een rode zakdoek waren agressief, de rest mocht aangehaald worden.

Natuurlijk werd er ook gewassen in de rivier en de deelnemers kregen allemaal een emmertje. Stefan had vooraf al op de site gelezen dat er een baby olifantje was geboren. Dat was een bonus omdat het personeel niet wist dat er een zwanger was.

Al met al een hele bijzondere dag en respect voor de mensen die de olifanten opvangen.

Groetjes, Ferdinand

1. Hans Maas:
    19 augustus 2016
    Dat klinkt een stuk diervriendelijke dan die olifanten die met een mes geslagen werden, zoals Stefan mij schreef!

Mooi dat er zo,n opvangcentrum is!

Fijne reis verder!

Groetjes, Hans