1e dag Kalimantan Borneo

23 juli 2019 - Samarinda, Indonesië

Vanuit Denpasar vertrokken via Soerabaya naar Balikpapan op het eiland Borneo. Al in het vliegtuig merkten we dat we een van de weinige toeristen waren. Onze gids Jiliani had al sinds tien uur op het vliegveld moeten wachten omdat hem niet doorgegeven was dat we een latere vlucht hadden.

Na een autorit van 4 uur kwamen

Route Kalimantan Borneo

we aan in Samarinde om op de boot te stappen. Dat bleek een luxe nieuwe houseboat te zijn met drie man personeel. En wij maar denken dat we op een simpel bootje terecht kwamen met een gemeenschappelijke slaapruimte.

De  luxe houseboat

Een lieve vrouw als kok en twee stuurmannen. Benedendeks was de keuken en de drie slaapkamers met airco, douche en toilet. Bovendeks een zonneterras waar gegeten kon worden.

Bij aankomst kon er uitgebreid gedineerd worden en terwijl we sliepen werd er op de grote rivier doorgevaren door de 2 stuurlui. Wat er verder op die rivier voer waren sleepboten met grote bakken er achter waarin bruinkool vervoerd werd. De motorkano's werden bemand door de plaatselijke bevolking.

1. Ben en Guusje:
    28 juli 2019
    Wij dachten al dat er geen internet of zo was. Alles komt goe3d. Heel veel plezwSIER
  2. Ben en Guusje:
    28 juli 2019
    goed en plezier natuurlijk. Last van grote vingers en de warmte.
  3. Nancy en Martijn:
    28 juli 2019
    Wat een avontuur buurtjes, fijn dat het goed geregeld is op de boot en fijn eff wat van jullie avontuur te horen!
  4. Nancy en Martijn:
    28 juli 2019
    Wat een bijzonder avontuur beleven jullie met zn allen! fijn dat hjet zo goed geregeld is op de boot!
  5. Nettie:
    28 juli 2019
    Leuk jullie avonturen te lezen. Zo te lezen bootreis goed gegaan en een belevenis.
    Nog veel plezier.