Boottocht van Thaton naar Chang Rai

13 augustus 2016 - Mueang Chiang Rai, Thailand

We worden door Gids Paul en chauffeur Thai opgehaald door een superdeluxe bus. Die ons naar het noorden gaat brengen voor een boottocht van 4 uur naar Chiang Rai. De uitgebreide lunch genieten we in Thaton om vervolgens in de boot te stappen in de rivier Mae Kok.

De longtailboten zijn uitgerust met een automotorblok incl. versnellingsbak. Daarachter zit een lange rechte stang met een schroef. Als de gasfles leeg is dan wordt er onderwerg al drijvende een nieuwe gasfles aangesloten. Het loopt allemaal op LPG. Een liter brandstof kost gemiddel 23 bath = 55 eurocent.

De tocht voert door een groen landschap met bergen en rijstvelden en mais die tegen de helling op wordt verbouwd. Onderweg hebben we een stop bij een natuurpark waar een warme geiser uit de grond spuugt. Zelf maken ze de vergelijking met het Yellow stone park in Amerika.

Halverwege zijn we overgestapt in een andere boot met stuurman omdat er anders te ver stroomopwaarts terug gevaren moet worden.

In Chiang Rai aangekomen overnachten we in het luxe Laluna resort. Een verademing met het hotel in Chiang Mai.

Groetjes, Ferdinand

1. Hans:
    16 augustus 2016
    Misschien ook iets voor jullie boot, op gas? ⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵
  2. Ben en Guusje:
    16 augustus 2016
    Ze wisselen toch wel van gastank met een brandende sigaret want zo hoort dat daar. Veel plezier verder.